poniedziałek, 20 grudnia 2010

Boże Narodzenie w kontekście spamu i ogólnego odmóżdżenia.

Na Facebooku ludzie wstawiają przygotowane przez siebie kartki świąteczne.
Niby OK. Idą święta a oni swoim znajomym dają znać, że czule o nich pamiętają.
Ale powstała przy tym taka jakaś moda, że na tym obrazku oznacza się wszystkich znajomych z FB (że niby ci znajomi na tym obrazku są, chociaż ich wcale nie ma). I potem, jeśli ktoś napisze pod tą kartką pocztową, że też życzy Wesołych Świąt, to wszyscy oznaczeni na zdjęciu dostają maila, że skomentowano zdjęcie na którym oni są oznaczeni. Ja dostałem już tych maili coś koło stówki. Pracowicie je kasuję, tudzież kasuję moje "oznaczenia" na wszystkich tych kartkach świątecznych.

Dałem na FB wyraz temu co myślę o całym tym idiotycznym oznaczaniu. Wywiązała się z tego dyskusja i bezczelnie wkleję jeden z moich wpisów w tej dyskusji. Tak mi się on podoba, że go wygrubię:


Spam nie ma nic wspólnego z magią Świąt. Tak samo jak sms-y z głupawymi wierszykami wysyłane hurtem do wszystkich osób z listy kontaktów w komórce albo jeden mail wysłany do wszystkich do tego tak, że w nagłówku widzisz tych wszystkich adresatów. Raczej świadczy to o tym, że osoba akcentująca w ten sposób swoją pamięć o Świętach Bożego Narodzenia delikatnie mówiąc ma cię ... no, lekceważy cię. Internet się bardzo rozpowszechnił, netykieta wręcz przeciwnie.


Wesołych Świąt!

6 komentarzy:

  1. Spam - Netykieta 1-0 ... to smutne ale prawdziwe. Swoją drogą biorąc czynny udział w takim przedsięwzięciu jak portal społecznosciowy prędzej czy później dostaje się w twarz spamem, takie są realia, warto więc sie zastanowić czy nasza obecność jak i uchylenie rąbka prywatności przyniesie dla nas na tyle wymierne korzysci które skutecznie przysłonią te złe strony, takie jak przykładowy , rzeczony spam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Seba! :)

    To pierwszy komentarz na moim blogu! Dzięki serdeczne :)

    Ale do adremu.
    Jakie tam odkrywanie prywatności. Każdy zamieszcza tam co chce zamieścić. Mam te konta po to, by mieć choćby bierny kontakt ze znajomymi. I tyle.

    Mnie boli bezmózgowość i chamstwo. Dziś od kolegi dostałem sms-a tej treści:

    "Co Ty, kurwa znowu na mnie nagadałeś?
    Jak nie wiesz o co chodzi to się nie wpierdalaj w nie swoje sprawy tylko pilnuj własnych.
    Głupi plotkarzu, wiedziałem od początku, że taki jesteś.
    Przychodzę do św. Mikołaja a on mi mówi, że ktoś mu podkablował, że byłem niegrzeczny.
    Nowe wiadereczko i łopatka do piasku poszły się jebać.
    Jedno mnie tylko cieszy, że Ty też gówno dostaniesz bo też Cię podjebałem.
    A Tak moglibyśmy się zamieniać zabawkami :-P ;-)"


    Prawdopodobnie to miał wesoły świąteczny sms.

    Co tu gadać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Koziku Drogi,
    nie potrafię wytłumaczyć przyczyny ale ......... ja dopiero wpadłam na to, że możesz tu prowadzić bloga.
    Może lepiej późno niż wcale???

    Pozdrawiam serdecznie i przepraszająco.
    I dobrych Świąt Wam życzymy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, Dorko miła, co to za blog ;) Takie tam wprawki. Czasem coś sobie napiszę ale nie wiem, czy i jak długo to potrwa.
    Pozdrawiam i życzę jeszcze raz radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm, też nie wiedziałem, że prowadzisz blog, zresztą my się chyba nie znamy:)

    Grześ jestem,a trafiłem tu od Dorci, no.
    Co do fejsbuka, nie używam, nawet ostatnio o tym manifest na blogu żem napisał.

    A co do wierszyków i maili, racja, ale człowiek czasem wygodfny jest, ja w tym roku smsów nie wysyłam, bo mnie nie stać:), a maili kilka zbiorowych wyślę, bo nie są to aż tak bliskie mi osoby, bym każdej oddzielnie życzenia składał, no:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Grzesiu!

    Ja do Ciebie też trafiłem od Dorcii, już dość dawno zresztą, więc trochę Cię znam ;)
    Szczególnie ciekawe są Twoje wpisy o muzyce.
    W kwestiach poglądów to już Cię, jako zdeklarowany miłośnik bloga toyah.pl, nie popieram.

    A ta wygoda o której piszesz... No niby tak - tylko sam powiedz, co warte są takie życzenia wysyłany hurtem.

    Dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń